Trötter med frusna fötter (typ)


Mjeeep.. Eller nåt. Jag är dålig på att börja inlägg. (Petra-syndrome?).

Hur som helst. Imorse när jag satt och halvsov vid en dator i skolan hör jag plötsligt detta till vänster om mig.. (med reservation för eventuella felkomihågningar):

Tjej: Asså har du hört Eriks låt, "18 and life"? Den som är med på Idolskivan.. 
Annan tjej: Vet inte. När sjöng han den?
Tjej: Jag kommer inte ihåg.. Men du måste höra den! Den är mycket bättre än originalet!
Annan tjej: Jaså..
Tjej: Jaaa!


På något oförklarligt vis lyckades jag stänga min gapande käft utan att säga ett ord till den knasiga damen. Alla tycker väl olika men jag menar kom igen, bättre än Skid Row? Skulle någon sjunga den bättre än Sebastian Bach? För säkerhets skull var jag ändå tvungen att lyssna på Idolgrabbens verision, ifall jag, mot alla odds, skulle ha fel. Jag hade inte fel. Originalet ska det vara, ingen mes-akustisk, kastrerad verision med konstigt slut. Sådeså. Förresten så måste jag väl ändå nämna att grabben har en grym röst, faktiskt.

Och nu över till dagens..

..Fråga: Har den delen av skeden som man stoppar in i käften något namn?

..Trötter: Jag! Somnade nästan innan spanskan!

..Musik: Aerosmith och Skid Row

..Roligaste: En sked utan.. Vad det nu heter..

..Tråkigaste: Historia. Måste det stå olika saker i alla böcker?!

..Dricka: Mjölk! (Förvånad, någon?)

..Orättvisa: Fisen var ledig. Inte jag.

..Instrument: Lufttrummor?

..Vill ha: Konsert-/festivalbiljetter! Och en varm tröja!

..Väder: Nyckelord: Grå

..Bild:
          
           Sommaren -08, Österrike

..Nagellack: Rött med bortnötta kanter, stor bortnött bit på ena tumnageln och lite gitarr-utan-plektrum-slitage

..Språk: Tyska! Jag var grym på tyska! Eller?

..Vad håller jag på med?: Det här inlägget, haha

..Ska göra: Sova? Och kika lite på Idol. Hörde något om "The final countdown".. Vill jag höra?

..Klädesplagg: Linns nitade shorts! Grymt snygga!

..Dunk:
           
           Finland -07

..Dummaste: Garderoben! Senaste vinteranpassade klädesplagget skördades för ca.. Öh.. Länge sen.. 

Nu var det någon som sa att det fanns mat! Jag kilar!

Rock on







  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0